Stap 1. Personal Brand
Je diploma ligt binnen handbereik en je hebt de beslissing gemaakt: “Ik wil gaan werken!”. “Een job vinden, dat zal geen probleem zijn”, denk je. Terecht ook, er zijn veel kansen op de arbeidsmarkt voor masters in Economie en Bedrijfswetenschappen.
De juiste job vinden, dat is waar het eigenlijk om draait. Daarnaast is het ook belangrijk om in het achterhoofd te houden dat bedrijven enorm kunnen verschillen qua cultuur: klein of groot, overheid of privé, lokaal of internationaal,… Je merkt het al: je vooraf goed informeren is belangrijk voordat je de arbeidsmarkt betreedt. Bekijk alles met een kritische blik: bedrijven selecteren niet langer alleen, jij kiest mee! Op zoek gaan naar de perfecte job is niet gemakkelijk. Wil je graag professioneel advies om jouw zoektocht succesvol te laten verlopen?
.
Personal brand
70% van de vacatures worden via-via ingevuld. Het belang van networking valt niet te onderschatten bij het uitbouwen van je carrière.
Veel werkgevers en recruiters gaan zelf op zoek naar de juiste match. Daarom is het belangrijk om gevonden te worden. Niet evident, als je bedenkt dat er miljoenen cv’s op jobwebsites en LinkedIn staan.
Hoe spring jij daar nu uit? Daartoe moet je je eigen personal brand definiëren. Wat maakt jou uniek én authentiek en hoe communiceer je dat naar de buitenwereld?
Hoe ontwikkel je die personal brand nu? Daarmee start je vandaag (stand out from the crowd!). Stel jezelf eens deze vragen: Wat is belangrijk voor jou? Hoe zouden je vrienden je in 3 woorden omschrijven? Wat zijn je passies? Welke indruk wil je nalaten op anderen? Waarom zou een potentiële werkgever jou moeten kiezen?
Al onze tips zijn opgesteld in samenwerking met myShortlist. myShortlist is een online carrière coaching platform dat je helpt bij het vinden van die eerste droomjob.
Ontdek meer over myShortlist en hun platform in stap 7.
Bron: myShortlist